fredag den 4. september 2015

Det levende ord 2.0

Om Grundtvig og blokfænomenet.

Så er startskuddet går til en ny rejse ind i masteruddannelsen. Vel mæt af oplevelser og mange indtryk og informationer ransager jeg nu min hjerne for at finde det som sidder fast. Ordet der kommer frem er dannelse - herunder det levende ord. Lad det være min rejse ind i blokkens univers, og samtidig være startskuddet for min egen blok.



Til daglig er jeg lektor på Campus Horsens (www.via.dk) og er tilknyttet pædagoguddannelsen og uddannelsen til pædagogisk assistent. Det sidste stykke tid har jeg været med i udviklingen af netop den nye udformning af uddannelsen til pædagogiske assistent, og sidder i øjeblikket og lægger sidste hånd på indholds beskrivelsen på modulet omkring profilfaget "medie". Det er i denne kontekst af Det levende ord 2.0 poppede op. Kan et forum mon gøre det sammen som

Jeg er rundet af en kultur hvor dialog og den relationelle kontekst har stor værdi. Jeg er uddannet i at kunne aflæse og skabe stemninger gennem æstetiske medier. Skabe møder, skabe forandringer og skabe oplevelser. Alt sammen baseret på  en tilstedeværelse i nuet. Jeg er kendt for at kunne skabe rum i rummet, at kunne finde ind til ressourcer som du måske ikke vidste du besad, og skulle der laves en sjov forkortelse er det vel HSCL -human supported collaborativ learning.

Det er så nu at jeg skal forsøge at gøre det samme, men nu i en digital kontekst. Jeg er novice i blogging, men finder det interessant. Opgaven for mig er både konkret og alligevel ny. At turde slippe mine akademiske tøjler, og generthed overfor at omgå viden, stof og refleksioner med en blødere tilgang end jeg demonstrerede under vores første arbejde i forummet.

Så min rejse bliver vel også et forsøg på, at skabe læring, livsglæde og læselyst for de som kommer fordi. Jeg vil forsøge mig med korte indlæg, jeg vil prøve at skrive næsten hver dag. Jeg vil prøve at være min egen empiri.

1 kommentar:

  1. Hej Steen.
    Jeg vil glæde mig til at følge dine tanker og kortere indlæg ;)
    Mon man kan hacke en HSCL med SHQ?
    Hilsen
    Jesper
    SHQ = Straffe Hendrik Quadrupel.

    SvarSlet